Фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб
У комунальній установі "Територіальний центр надання соціальних послуг" Полонської територіальної громади працює фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб.
Хто такий фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб?
Фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб у громадах виконує важливу роль, яка виходить за рамки звичайної діяльності соціальних працівників.
Простими словами, після родини — він перший, хто почне послідовну взаємодію з ветеранами, демобілізованими Захисниками/Захисницями після їхнього повернення з фронту. Фахівець забезпечує їм індивідуальний супровід, первинне консультування та всебічну підтримку на шляху інтеграції у цивільне життя.
Ким опікуватиметься фахівець із супроводу?
-ветерани війни
-демобілізовані особи
-члени сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни
-члени сім’ї загиблого (померлого) Захисника і загиблої (померлої) Захисниці України
-постраждалі учасники Революції Гідності, члени їхньої сім’ї
-особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною
Які посадові обов'язки фахівця із супроводу?
-надання супроводу за напрямами можливої допомоги та послуг які належать ветеранам відповідно до законодавства;
-інформуватиме ветеранів війни, демобілізованих осіб, членам їхніх сімей щодо отримання статусів, послуг та соціальних гарантій, отримання житла, реабілітації, працевлаштування, юридичної підтримки тощо;
-контролюватиме потреби ветеранів та збиратиме аналітику;
-звітуватиме про результати наданих послуг;
-надаватиме кризову психологічну допомогу;
-буде поряд, коли це потрібно;
По суті, фахівець є інформаційним радником для ветеранів, членів їхніх родин та сімей загиблих Захисників і Захисниць. Він допомагає, заповнює документи, координує ветерана, спрямовує, представляє інтереси, роз’яснює права.
Які особливості роботи фахівця із супроводу?
- застосовує індивідуальний підхід: ветерани війни та члени їх сімей потребують всебічної допомоги, яка включає реабілітацію після війни, адаптацію до цивільного життя, психологічну підтримку, вирішення соціально-побутових питань, працевлаштування тощо
- володіє специфікою спілкування і надання послуг: фахівець із супроводу розуміє труднощі, з якими стикаються ветерани, такі як посттравматичний стресовий розлад (ПТСР), і знає, як організувати підтримку, яка відповідатиме їхнім потребам.
- координує роботу з іншими надавачами послуг: фахівець із супроводу координує надання різних видів послуг від державних, неурядових організацій, громадських об’єднань та інших стейкхолдерів.
Чим саме буде корисний фахівець із супроводу у громаді?
- зменшення соціальної напруги. Забезпечення необхідної підтримки ветеранам сприятиме зменшенню соціальної напруги у громаді, запобігаючи потенційним конфліктам та негативним проявам
- адаптація ветеранів: допомога ветеранам інтегруватися у цивільне життя зміцнить громаду, оскільки ветерани стають активними і позитивними учасниками соціального та економічного життя
- покращення доступу до послуг: завдяки роботі фахівця із супроводу, ветерани швидше отримуватимуть доступ до необхідних соціальних, медичних та інших послуг, що покращить загальний добробут громади.
У чому різниця між фахівцем із супроводу та соціальним працівником?
-Фахівець має завдання роботи з конкретною аудиторією з їхніми потребами та питаннями, що виникають після повернення з війні.
-Соціальні працівники, зазвичай, надають загальні послуги соціальної підтримки, але не завжди мають глибоке розуміння специфіки потреб ветеранів та демобілізованих осіб
- Фахівець із супроводу володіє глибшими знаннями про психологічні травми, потреби в реабілітації та фокусні правові питання, які стосуються ветеранів
- Індивідуальна робота. Фахівець може надати більш індивідуальні послуги, що включають супровід під час адаптації, тоді як соціальний працівник часто працює з багатьма категоріями населення одночасно.
Таким чином, фахівець із супроводу ветеранів є важливим елементом у структурі підтримки громади, що сприяє кращій інтеграції та реабілітації тих, хто повертається з війни.
Адреса центру: м.Полонне, вул. Поліська, 41а
Телефон 038 43-3-04-30
Прийомні дні: Понеділок – п’ятниця з 8 до 17 год.
(обідня перерва з 12 до 13 год)